https://saga-development.com.ua/publications/news/novyj-podil-bez-fejkiv/ https://saga-development.com.ua/publications/news/novyj-podil-bez-fejkiv/

НОВИЙ ПОДІЛ. Без фейків…

Андрій Вавриш, CEO SAGA Development

Коментуючи поширену виданням "Наші гроші" інформацію щодо відмови ДАБІ видати дозвіл для забудови території проекту «Новий Поділ» (вул. Набережно-Хрещатицька), а також коментарів щодо окремих зауважень до проектної документації, хочемо пояснити наступне:

1. Порушення конституційних прав державними органами, в т.ч. правохоронними, стало нормою. Одним із елементів верховенства права є принцип правової визначеності. Це стосується раніше встановлених юридичних фактів, винесених рішень Верховним Судом, накопиченого досвіду, сталої практики. Нехтування цими принципами, на жаль, вимагає раз за разом надавати роз’яснення повторно, ходити до суду щоразу — презумпції невинуватості чи правової визначеності немає.

2. Конституційний Суд України своїм рішенням №5-рп/2005 встановив недопустимість обмеження законами України, іншими нормативно-правовими актами прав громадян та юридичних осіб щодо звуження, заперечення прав та свобод землекористувачів, чиї права, посвідчені Актами на право постійного користування, залишаються чинними та підлягають державній реєстрації.

3. Верховний Суд (Вищий Господарчій Суд) у своїй Постанові від 03 серпня 2017 року у справі №910/17639/15 встановив, що державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, виданий Публічному акціонерному товариству «Київський річковий порт» у 1963 році, є чинним та останній є належним користувачем земельної ділянки.

4. Державна реєстрація таких земельних ділянок здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності). Що і було зроблено.

5. Згідно з частиною 5 ст. 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

6. Відповідно до чинного Генерального плану міста Києва, зазначена територія віднесена до території громадських будівель та споруд, що відповідає категорії «землі житлової та громадської забудови».

7. Відповідно до ДБН Б.2.2-12:2019 Планування і забудова територій, зона житлової та громадської забудови складається в т.ч., з території багатоквартирних будинків, громадських центрів, закладів культури та мистецтв, торгівлі та харчування, фізкультурно-оздоровчих і спортивних споруд, побутового облуговування, фінансово-кредитних установ тощо. Таке призначення повністю відповідає заявленим намірам забудови.

8. Щодо розрахунку щільності забудови. Відповідно до таблиці 6.2. вищеозначеного ДБНу, при формуванні нової квартальної забудови у випадках щільної забудови, в т.ч. при зміні функціонального призначення земельної ділянки, показники наведеної щільності в таблиці не застосовуються. А тому припущення про допустимість виключно громадської забудови можу віднести до заангажованого бажання журналіста бачити зраду або некомпетентністю.

9. Особливою увагою хочу наділити твердження щодо потреби погодження проектної документації Мінкультом. ДАБІ проінформований належним чином щодо відсутності повноважень у Мінкульта погоджувати проектну документацію у разі відсутності затвердженого належним чином історико-архітектурного опорного плану історичного міста. А наявність рішень Верховного Суду (справа №640/21505/18№813/4993/15№826/5755/17) щодо відсутності затвердженого ІАОП Києва, про що багаторазово проінфомовано ДАБІ, підтверджують висновки п. 1 цього листа.

10. Найкращою аргументацією допустимої висоти забудови є близько 49,4 метрова, погоджена Мінкультом, відмітка сусіднього БЦ Астарта, для якого діють ті самі обмеження. Але ми дослухалися до положень Генерального плану щодо 27 метрів, прибрали технологічне обладнання та помістилися в ліміт 27 м. Будемо в подальшому опрацьовувати це питання додатково.

11. Щодо погодження головним архітетором міста проектних рішень. Такого роду погодження мають відбуватися виключно у відповідності до наявних адмінпослуг, для чого має бути підготовлена відповідна картка, інформація має бути доступною на сайті Дозвільного центру міста. Такої послуги місто не надає. Надавати додаткове посилання на рішення Верховного Суду з цього питання немає потреби, хоча воно те ж є.

12. Доступ до Дніпра містянами. Ось тут особлива гордість! Ми не просто робимо його відкритим, ми для цього проводимо багаторічну просвітницьку роботу, міжнародні конкурси, презентації на архітектурних фестивалях, публікації в ЗМІ, та сайті компанії тощо. Не побачити цього в складі проектної документації — треба мати особливий хист, а для журналітстів — цинізм вищої проби.

13. Найкращою подушкою безпеки є наша система цінностей. Її поділяє наша команда, партнери, це робить нас стійкими до криз та викликів.

Отже, компанія SAGA Development як і її партнери, абсолютно відкриті  для суспільства, органів влади, різних громадських організацій, правоохоронних органів. Ми і надалі будемо захищати свою позицію у судах, опираючись на закон.

Працюємо над розвитком міста далі.