питання та вiдповiдi
Рибальський як на долоні: відверто відповідаємо на питання
Що буде з транспортом, де будуть школи та магазини, як пов'язаний район з Дніпром і яке у проекту майбутнє
Зміст
Частина I: ідея
ЧАСТИНА I: IДЕЯ
Будь-яка архітектура без філософії – декорація.
Навіщо нам це потрібно
Київ без промзон, Дніпро без парканів.
Радянський союз у минулому. Індустріальна епоха в минулому. Але вона залишила в українських містах гігантські промислові комплекси – шматки територій, вирізані з міської тканини. Містяни не можуть там гуляти, відпочивати, робити покупки або пити стовідсоткову арабіку свіжого німецького обсмажування. Промзони оточені парканами, закривають доступ до води й ізолюють Дніпро від киян.

Нам не все одно. Ми відновимо зв'язок з четвертою за довжиною річкою Європи і побудуємо класний район. Для всіх.
Щоб район жив в будь-який час доби, він має бути поліфункціональним і поєднувати житлову, торговельну, ділову, соціальну і громадську складову. Тоді вранці одні люди будуть з нього виїжджати, інші - приїжджати, а ввечері буде відбуватися зворотнiй процес. Поліфункціональність району дозволить його мешканцям працювати поруч з будинком і не витрачати час на дорогу. Саме така модель розвитку Рибальського півострова була закладена Генеральним планом 2020 і проектом Генплану 2025. Відповідно до неї ми будуємо RYBALSKY.
З кого брати приклад
Європейське місто, а не спальний район.
Ми не живемо в XVIII столітті. На вулиці не видно людей у сукнях епохи бароко, ніхто не їздить на конях і не відправляє листи на пошту.

Пора прокинутися, XXI століття за вікном. 11 років тому Стів Джобс показав світу iPhone. У лютому Ілон Маск запустив Falcon Heavy в космос. Міністр Інфраструктури України взявся за український Hyperloop.

На місці не стоїть й архітектура. Будинки повинні бути такими ж конкуретними, як і технології. Ми кидаємо виклик українському ринку і будуємо інноваційний район, тонко вписуючи його в контекст історичного Подолу. Ми орієнтуємося на світову архітектурну практику та європейський досвід.
Кельн
Берлін
Гамбург
Копенгаген
Прага
Тампере
Ренн
Торонто
Deutzer Hafen в Кельні, Німеччина
Ревіталізація району гавані Deutzer Hafen в Кельні. Проект від датської студії COBE перетворить стару індустріальну гавань в наповнений життям сталий район. Архітектори створюють нову міську пам'ятку – громадський басейн і величезний водоспад в кінці гавані. Робота басейну буде забезпечуватися безпечними для навколишнього середовища методами з використанням зібраної дощової води і надлишкового тепла з будівель.
Wave в Берліні, Німеччина
GRAFT розробила новий житловий комплекс під назвою WAVE на території колишньої гавані біля річки Шпрее в Берліні. Джерелом натхнення послужило розташування комплексу на набережній. Дві L-подібні будівлі стоять паралельно річці одна навпроти одної, утворюючи внутрішній двір. З вікон відкривається краєвид на Шпрее і культову скульптуру художника Джонатана Борофского «The Molecule Men».
HafenСity в Гамбурзі, Німеччина
Розвиваючи новий район міста вздовж Ельби, Гамбург встановлює нові стандарти. На площі 157 га формується жваве місто з морським повітрям. Район об'єднає офісні й житлові площі, культуру й дозвілля, туризм і торгові об'єкти – на відміну від центру міста, де домінують офіси та магазини. HafenСity відрізняється від інших великих міжнародних проектів розвитку прибережних зон центральним розташуванням території й високими очікуваннями щодо якості. Це виявляється, наприклад, в дуже точному змішаному використанні площ, дотриманні стандартів урбаністики, екологічної сталості, інноваційному процесі девелопменту.
Krøyer Square в Копенгагені, Данія
Krøyer Plads — п'ятиповерховий житловий комплекс з виразним розташуванням в центрі гавані Копенгагена, спроектований данськими архітекторами Vilhelm Lauritzen Architects і COBE. Проект вже реалізований, відзначений нагородами й отримав Nordic Ecolabel. Він заснований на гіпердемократичному контекстуальному підході, коли складена форма дахів й архітектурна важкість створюють діалог між старим і новим, а також на сучасній, дбайливій інтерпретації архітектурної унікальності старих копенгагенських складів.
Smichov в Празі, Чехія
Історія Сміхова починається в XIII столітті, зараз цей район зростає найшвидше у внутрішній частині Праги. Незважаючи на історичну фрагментарність йому властива різноманітність як в соціальному, так і в архітектурному сенсі.

Квартал складається з кількох частин, кожна з яких має свою ідентичність і унікальну атмосферу. Нова забудова стане унікальним доповненням і дасть імпульс до позитивного відродження та інтеграції всього кварталу.
Генеральний план колишньої промзони в Тампере, Фінляндія
Протягом наступних 20 років Innovation Bay побачить перетворення колишнього промислового району в інноваційний центр сталого економічного розвитку, створить 10000 нових робочих місць і розмістить понад 25 000 нових жителів.
Ilot de l'Octroi в Ренн, Франція
Проект трансформує територію вздовж річок Іль і Вілен в зелену спільноту, де формуються соціальні зв'язки. Головна мета – створити новий культурний і рекреаційний центр.
The Waves at Bayside в Торонто, Канада
Будинки змішаного використання в районі East Bayfront розташовані біля нового смарт-району Google/Sidewalk Labs, Quayside.

The Waves at Bayside матиме хвилеподібний фасад з металевими балконами з видом на воду й подіум, який буде заповнений громадськими закладами, включаючи клуб з греблі, безліч ресторанів і кафе.
ЧАСТИНА II: ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ
Ми зібрали й структурували всі питання та коментарі з моменту анонсу проекту. Відповідаємо по-порядку.
Громадські простори
Вулиця – головний символ демократії. Так думає мер Боготи Енріке Пеньялоса. Наша команда з ним згодна.
Громадський простір – не тільки сукупність матеріальних об'єктів з лавок, ліхтарів і фонтанів. Це й культурно-соціальні взаємини, які формуються та втілюються містянами протягом десятків років. Це місцева ідентичність, історія й колорит. З цього випливає, що головна соціальна функція вулиць пов'язана зовсім не з міським дозвіллям, а зі збереженням культурної різноманітності й демократією.
Анрi Лефевр, французький соціолог, філософ
Питання:
Де знаходяться громадські простори, як вони організовані та скільки їх?
Вiдповiдь:
9 кварталів району оточені вулицями, бульваром і водним каналом. Останні два простори спроектовані тільки для пішоходів і доступні всім киянам. Місця для відпочинку будуть відрізнятися за функціями і сценаріями: для батьків з дітьми, для зустрічей за кавою, побачень або усамітнення з книгою. За ландшафтну архітектуру відповідає Kotsiuba. До їхнього портфоліо входить концепція розвитку території озера Беюк-Шор в Баку в Баку, сквер №3 на Контрактовій площі, ландшафтна концепція Unit City.
Питання:
Як потрапити на бульвар?
Вiдповiдь:
Бульвар відкритий з липня 2017 року і доступний для прогулянки.
Питання:
Чи передбачені умови для людей з обмеженими фізичними можливостями?
Вiдповiдь:
Універсальність і доступність – головний принцип планування громадських просторів. Кожен квадратний метр спроектований з урахуванням доступу людей з особливими потребами.
Транспорт і затори
Треба боротися з причиною заторів, а не з симптомами.
Ніхто вранці не стоїть у заторах на Дарницю. Кияни їдуть у зворотному напрямку, подалі від спального району. Київ складається з десятків подібних спальних районів. Це автоматично формує потребу в автомобілі. Люди заздалегідь готуються до регулярних поїздок до центру.

Рибальський стане новим центром. Там буде все, що є в центрі, тільки краще. У жителів не буде причин залишати район – робота, спорт і відпочинок будуть у пішохідній доступності. Це шанс знизити попит на автомобілі й зменшити щоденну маятникову міграцію.

Вулиці, що оточують Рибальський, перестануть бути транзитними. Жителі сусідніх районів зможуть проводити робочі дні, зустрічі та вихідні на Рибальському. Це знизить навантаження на центр.
Маятникова добова міграція
Коли люди вранці виїжджають зі спального району, щоб провести робочий день в центрі, а ввечері вони повертаються до свого район.
Питання:
Збільшаться затори зі спальних районів до центру. Будуть тягучки вранці та ввечері!
Вiдповiдь:
В КМДА провели математичні розрахунки в транспортної моделі Києва. На підставі отриманих даних було розроблено транспортну модель з перерозподілом потоків. Так, автомобілі та громадський транспорт рухатимуться швидше, зв'язок району з іншими збільшиться, а вулиці стануть безпечнішими. Позитивно на швидкість руху впливає розвинена мережа вулиць, що передбачає різний набір маршрутів.
Питання:
Рибальський буде запаркований машинами. Де люди будуть паркуватися?
Вiдповiдь:
Під кожним кварталом знаходиться дворівневий паркінг на ≈ 200 місць. За допомогою програми Sfera ми запустимо Park Sharing: здавайте паркувальний лот іншим, коли виїжджаєте з дому, а система автоматично перерахує гроші на ваш рахунок за використання місця.
Питання:
А якщо люди почнуть паркуватися на тротуарах?
Вiдповiдь:
Це неможливо. На тротуарах встановлені боларди.
Питання:
Гуляти біля магістралі – небезпечно.
Вiдповiдь:
Правда. Біля магістралі небезпечно гуляти. Згідно ДПТ, магістраль перетвориться в безпечну вулицю з дорогою-дублером, бруківкою й велодоріжками.
Вопрос:
Рибальський не відбудеться до тих пір, поки не буде повністю забудований – там не буде мікроклімату.
Вiдповiдь:
В липні 2017 року проведено конкурс з метою комплексної активізації території півострова. Ознайомтеся з результатами конкурсу, частина з них буде втілена в життя. Збільшення щільності зв'язків Рибальського з іншими районами – одне з фундаментальних завдань нашої команди.
Болард
Стовпчик, що перешкоджає несанкціонованому заїзду.
Дорога-дублер
Бічний проїзд з перпендикулярної зоною паркування і максимальною швидкістю 20 км / ч.
Садочки та школи

Make school great again
На півострові з'явиться Rybalsky Family Port – школа, в яку ми віддали б власних дітей. Та й самі із задоволенням там вчилися б.
Дитячий садок
Дитячий садок для 130 діток
Середня школа
Школа повного дня для 280 дітей
Сімейний клуб
У будівлі розташовано дитячий ігровий клуб, центр для підлітків, сімейний коворкінг і сімейне кафе
Ігрові майданчики
На даху обладнано спортивний майданчик із захисною сіткою для школярів, а у дворі – майданчик для найменших
Двори
Дітям – щасливе дитинство.
Батькам – тишу й хороших сусідів.
Кожен квартал об'єднує двір. Тільки жителі кварталу й їхні гості мають до нього доступ.

У центрі двору – ігровий майданчик. Батьки можуть спостерігати за грою дітей з вікна. Про готовність обіду можна повідомити своєму чаду прямо з балкону. Добре, що забудова від 9 до 12 поверхів.

Дитячий майданчик – місце для перших самостійних кроків. Там дитина отримує інформацію про навколишній світ. Ми використовуємо різноманітні текстури й матеріали: гума, пісок, пластик, тканина, метал і так далі. Такий світ пробудить у дитини фантазію, задовольнить дослідницький інтерес і буде стимулювати активність.
Питання:
Як же дитині самій гуляти, якщо навколо мчать машини?
Вiдповiдь:
Ззовні кварталу передбачені сучасні інженерні рішення, які роблять рух автомобілів безпечнішим: встановлення "лежачих поліцейських" і піднятих пішохідних переходів, зниження середньої швидкості, розробка заходів з підвищення уваги водіїв (дорожні знаки й розмітку буде видно краще, кількість зовнішньої реклами зменшиться).

Усередині кварталу (у дворі) машин і доріг взагалі немає. Паркінг знаходиться під землею.
Питання:
Як буде провітрюватися двір? Чи не буде там задушливо?
Вiдповiдь:
Сходи на подвір'я розташовані по діагоналі. Це забезпечує природну вентиляцію.
Питання:
Як покликати сусідів на пікнік? А що, як вони проти?
Вiдповiдь:
Кожен будинок обслуговує керуюча компанія Атмосфера. Вона надає всім жителям додаток Sfera. Його ключовий принцип – домократів – дає можливість висувати ініціативи й домовлятися з сусідами. Сусіди можуть підтримати ідею – просто за допомогою лайку.
Паркани та доступність
Повсюдні паркани – одна з головних причин феномену соціального недовіри, який все сильніше вкорінюється в українцях. Ми намагаємося відгородитися всюди. Навіть на кладовищах стоять паркани. Хоча, здавалося б, від кого там захищатися?
На Рибальському є чіткий поділ просторів на громадські та приватні. Двір належить мешканцям і їхнім гостям. Вулиці, бульвар, канал, набережна – території, доступні всім. У Агентів Змiн вийшла публікація про закриті і відкриті території, радимо.
Робота і дозвілля
Новий економічний, культурний, рекреаційний центр.
На Рибальському передбачено активний перший поверх. Там розмістяться кафе, коворкінг, перукарні, офіси, бібліотеки, театральні студії, магазини – повний комплект інфраструктури для роботи й дозвілля.

Ми ретельно підходимо до вибору операторів, щоб розмістити кав'ярні з кращими бариста, ресторани з кращими шефами, лавки з кращими продуктами.
Питання:
А якщо пішоходи будуть заважати мешканцям спати?
Вiдповiдь:
У Рибальському НЕ буде інфраструктури для активного нічного життя. Галасувати в житлових будинках після 23:00 забороняє український закон. А пішоходи на вулицях – це добре. Вони породжують соціальний патруль й автоматично роблять вулиці безпечними.
Питання:
Якщо це магазини і кафе, то чи вийде заповнити ними всі квартали Рибальського в умовах вічно кризової української економіки?
Вiдповiдь:
Ми реалізуємо програму по наповненню вулиць Рибальського кращими закладами. Мова не тільки про магазини й кафе. Буде медичний кластер з кабінетами сімейного лікаря, аптеками, стоматологією й приватними медичними практиками. В офісних приміщеннях будуть IT-компанії, художні та архітектурні майстерні, юридичні фірми, нотаріуси. Розглядається запуск меблевого кластеру з прогресивними молодими меблевими студіями України.
Водний канал
Вихід до води прямо з під'їзду.
Багатьом мешканцям Рибальського пощастить милуватися з вікон квартир видом на Дніпро. Ми вважаємо, що цього недостатньо, і побудуємо канал між житловими будинками. Вздовж каналу пролягатиме пішохідна вулиця, на яку будуть виходити ресторани з літніми терасами, смачною кухнею й демократичними цінами.
Питання:
Що буде на каналі, крім ресторанів?
Вiдповiдь:
Ми побудуємо два вело-пішохідні мости через канал. Біля води облаштуємо громадський простір, зелену зону, встановимо фонтани.
Питання:
В каналі можна буде купатися?
Вiдповiдь:
Біля води можна відпочивати, з водою можна гратися, можна займатися риболовлею, кататися на катамаранах або байдарках, кататися на ковзанах взимку. Але не думаємо, що купатися в Дніпрі в межах Києва – гарна ідея. Очищення акваторії Дніпра – велике завдання для всієї столиці.
Питання:
Канал веде до глухого кута. Циркуляції не буде, і вода може загнити.
Ответ:
Вода стояти не буде, зайві запахи виключені. Під час пуску першої черги циркуляція води буде забезпечуватися механічним способом – обладнання забезпечує фільтрацію й протитечію. В майбутньому канал буде самопливний.
Набережна Дніпра
Повернемо киянам річку.
Частину набережної Дніпра від Подільського мостового переходу до Петровського залізничного мосту ми реконструюємо й облаштуємо там громадський простір, де можна буде гуляти, бігати, кататися на велосипеді. Оновлена набережна буде відкрита для всіх бажаючих.
Вдумайтеся: Згідно з дослідженням texty.org.ua, 85% території Дніпра в межах Києва ізольовано.
Питання:
Там же шумно. Як там відпочивати?
Вiдповiдь:
Шум дороги не буде проникати за рахунок вертикального бар'єру – набережна розташована на 6 метрів нижче рівня дорожнього полотна. Бетонний парапет під дорогою виконує роль екрану. Він приймає на себе й відображає вгору шум коліс – основного джерела шуму при русі машин. До того ж, нова транспортна схема передбачає методи заспокоєння дорожнього руху, мінімізуючи шум автомобілів.
Питання:
А як туди потрапити?
Вiдповiдь:
Набережна Дніпра об'єднується з Рибальським через тунель під Набережно-Рибальскою. Тунель буде знаходиться на одному рівні з каналом – це не підземний і не надземний перехід. Він не перетинається з автомобільною дорогою, утворюючи безпечне пішохідне сполучення. Потрапити на територію набережної на машині буде неможливо – це простір для людей.
Екологія
Чим більший проект, тим більша відповідальність.
Індустріальний спосіб життя, заводи в центрі й машини, що забруднюють повітря – прерогатива минулого століття. Київ і його мешканці потребують більш екологічних видів транспорту.
Питання:
Чи передбачені зарядки для електротранспорту?
Вiдповiдь:
Заряджати електромобілі можна в підземному паркінгу. Щоб стимулювати використання електрокарів ми введемо преференції на кшталт пріоритету на вуличну парковку або знижки.
Питання:
А як же дерева?
Вiдповiдь:
Тільки на бульварі й каналі ми висаджуємо 127 дорослих дерев. Весь район – місто в парку. Дерева, кущі, газон – зелені буде вдосталь. Дахи будуть зеленими – на терасах передбачено місця для садів.
Питання:
Холодний вітер узимку буде гуляти за прямими вулицями від річки.
Вiдповiдь:
Останні 50,000 років люди селяться біля річок і морів. Вода – одна з умов формування міста. Київ – не виняток. Без Дніпра не було б міста. Вода – це красиво, є де побігати, є на що подивитися. Не існує інженерних рішень, які повністю зупинили б вітер з боку морів, океанів і річок. І не треба. Вітер буде, і це прекрасно.
Інсоляція
Ніщо не загороджує сонце. Будинки – невисокі, а навколо немає гігантських офісних будівель.
Усі хочуть бути на сонці: перехожі, мами з дитячими візочками, бабусі з дідусями. На сонці й посміхатися хочеться більше. І фотографії мають кращий вигляд.

Щоб мешканці були щасливі, Рибальський має бути залитий сонцем. На етапі проектування ми провели математичні розрахунки, щоб забезпечити потрапляння сонячних променів навіть у найвіддаленіші куточки дворів. Норма в 2,5 години забезпечена в кожній квартирі.
Шумоізоляція
Заходи для зниження шумового забруднення.
Рибальський оточений поясом з дерев. Він виступає додатковим буфером між дорогою й квартирами. Відповідно до нової транспортної схеми, частину магістралей ми перетворимо в безпечні комфортні вулиці, не ширші за Жилянську або Саксаганського.
Київ сіті
Чому ідея з мільйоном офісних м² нежиттєздатна.
У 2000-х архітектори мріяли побудувати на Рибальському «Київський сіті». Проект передбачав район з висотними будівлями під офіси.

Але не все, що має добрий вигляд у фільмах про Нью-Йорк або Токіо, добре працює в Києві. Мільйон квадратних метрів створили б транспортну катастрофу. Це негуманно. Це просто несучасно. На початку лонгріду ми показували приклади з інших країн. Рівнятися на них набагато корисніше, ніж на картинку з 2000-х.

Монофункціональний офісний район став би черговою причиною маятникової міграції – сама ідея не передбачає життя в районі, тільки роботу.
Ленінська Рибальська кузня
Уявіть, що вас від центру відділяє один район. Яким би ви хотіли його бачити: промисловим або житловим?
Гігантські індустріальні парки не повинні знаходиться в межах міста, тим більше, в його центрі. Місце промислових підприємств займають нові молоді інноваційні підприємства. Ми певні, що територію Ленінської кузні можна наситити подібними функціями, не руйнуючи історію. Але це тільки ідеї. Територія заводу не належить нам, і ми не можемо на неї впливати.
Питання:
Що буде з парком моряків?
Вiдповiдь:
Парк моряків не входить до зони проектування. Але ми хочемо зберегти його і готові взятися за благоустрій.
Рибальський міст
Унікальний київський міст перетворився в неробочу транспортну артерію. Більше десятиліття він знаходиться в аварійному стані. Після реконструкції ним зможуть користуватися жителі правого й лівого берега. Реконструкція мосту знаходиться в компетенції КМДА. Зокрема, в КМДА переглядають організацію руху по мосту. Серед обговорень – нова пішохідна алея по центру мосту й виділена смуга для трамваю.
ЧАСТИНА III: РИБАЛЬСЬКИЙ ВЛАСНОЇ ПЕРСОНОЮ
Візуалізація майбутнього*
*Настане зовсім скоро
9

Кварталів
2,500 м²

Площа внутрішнього двору – більше, ніж футбольний стадіон
6,600 м²

Площа для дозвілля на території бульвару
11,500 м²

Простору для відпочинку біля води
Задавайте питання, пишіть коментарі, заходите в відділ продажів
(044) 498 02 00
rybalsky.com.ua
Набережно-Рибальській дорога, 3-9, Київ, Україна
Увійти на територію можна з бульвару
Дякуємо за увагу
Завжди ваші, Saga Development - ex Riverside Development
Icons made by Zlatko Najdenovski from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY
Icons made by Nikita Golubev from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY